تعمیر دستگاه اسپرسو و قهوه ساز نکتا NECTA

تعمیر دستگاه اسپرسو و قهوه ساز نکتا NECTA

تعمیر دستگاه اسپرسو و قهوه ساز نکتا NECTA – تعمیر قطعات الکترونیکی انواع دستگاه های قهوه ساز در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

تاریخچه اسپرسو

اسپرسو یک نوشیدنی گرفته شده از عصاره دانه های قهوه می باشد که برای اولین بار توسط کشور ایتالیا به بازار وارد شد. امروزه نوشدنی های زیادی نظیر : لاته ، کاپوچینو ، ماکیاتو ، آیس سینامون دولچه لاته و… وجود رارد که بیس همه ی این نوشیدنی ها یک شات قهوه می باشد.

هر اسپرسو، صرف نظر از دستگاه، با منبع آب شروع می شود. آب یا از یک مخزن کوچک گرفته می شود یا مستقیماً از اتصال برق لوله کشی شده. مخازن برای حجم های کوچک خوب کار می کنند، اما یک ماشین حرفه ای پر کاربرد به یک منبع لوله قابل اعتماد نیاز دارد. اما آبی که با فشار معمولی خانگی عرضه می‌ شود، به سادگی نیروی کافی برای عبور از یک پاکت قهوه غلیظ شده را ندارد، به گونه‌ ای که اسپرسو تولید کند. اینجاست که پمپ وارد می شود.

معرفی دستگاه اسپرسو و قهوه ساز

در دستگاه اسپرسو ، آب داغ روی قهوه آسیاب شده ریخته می شود و سپس به تدریج از طریق یک فیلتر به داخل لیوان یا شات اسپرسو وارد می شود. برخی از دستگاه های اسپرسو از فرایند سانتیفیوژ برای چکاندن قهوه بهره می گیرند.

تفاوت های دستگاه اسپرسو با قهوه ساز

یکی از تفاوت های اساسی بین دستگاه های اسپرسو و قهوه ساز در روش دم کردن می باشد. در اسپرسو ساز ها قهوه طی فرایند Grinding ، آسیاب و به صورت پودر قهوه در می آید که در کمتر از ۳۰ ثانیه قهوه دم می شود اما در دستگاه قهوه ساز آسیاب دانه های قهوه  کمی درشت تر هستند وبه مدت زمان بیشتری برای دم کشیدن قهوه نیاز دارید.یکی از مزایای دستگاه قهوه ساز قیمت پایین آن می باشد اما کیفیت پایین تری از نوشیدنی قهوه را ارائه می دهد ، اگر به دنبال قهوه باریستایی هستید بهتر است که از دستگاه اسپرسو استفاده کنید که به طبع از قیمت بالاتری برخوردار است.

قهوه سازها بین ۹۵ تا ۱۶۵ میلی گرم کافئین در هر فنجان ۲۲۵ میلی لیتری تولید می کنند. قهوه را می توان با انتخاب برشته تیره تر یا با افزایش زمان دم کردن، قوی تر کرد. دستگاه های اسپرسوساز بین ۳۷۵ تا ۵۲۰ میلی گرم کافئین در هر ۲۲۵ میلی لیتر تولید می کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *